stare-katalogy-ikea

IKEA přestane po 70 letech vydávat katalog

Katalog IKEA nese výjimečný 70letý odkaz. Během let se z něj stala ikonická a oblíbená publikace, a také byl důležitou součástí našeho úspěchu. Jeho prostřednictvím IKEA oslovila a inspirovala obrovské množství lidí po celém světě svými výrobky a nápady na zařízení domácnosti. Ale časy se mění. IKEA je nyní dostupnější, využívá digitální technologie a nové možnosti, jak oslovit více lidí. Chování zákazníků a využívání médií se změnilo a katalog IKEA se používal stále méně. Společnost Inter IKEA Systems B.V., celosvětový poskytovatel licence IKEA, proto učinila těžké, ale racionální rozhodnutí – s úctou ukončit úspěšnou kariéru katalogu IKEA – a s optimismem přitom hledět do budoucnosti.

„Pro zákazníky i zaměstnance je katalog IKEA spojen se spoustou emocí, vzpomínek a radostí. 70 let patřil k našim předním a výjimečným výrobkům a na celém světě přinášel inspiraci pro miliardy lidí. Ukončení kapitoly našeho oblíbeného katalogu je jen přirozený proces, který vyplynul ze změn v chování zákazníků a ve využívání médií. Abychom oslovili co nejvíce lidí a mohli s nimi komunikovat, musíme využít nové možnosti, jak jim nabízet inspiraci a nápady na zařízení domácnosti,“ říká Konrad Grüss, výkonný ředitel Inter IKEA Systems B.V.

Přečtěte si také:  Chytrá domácnost zažívá boom, útoky na ni a IoT také. Kaspersky představuje řešení Smart Home Security

Život v domácnosti je dnes důležitější než kdykoli dříve. V posledních letech testovala IKEA nové formáty a způsoby distribuce katalogu IKEA. Shromáždili jsme velké množství znalostí a poznatků od zákazníků i maloobchodních prodejců IKEA a vidíme, že lidé v dnešní době již plánují zařízení domácnosti, které bude odrážet jejich potřeby a sny, pomocí stávajících a nových vzrušujících nástrojů. A i když nastal čas se s katalogem rozloučit, IKEA se dívá do budoucnosti s optimismem. Jedna kapitola končí a další začíná.

„Nezačínáme od nuly. Změnili jsme se už po mnoha stránkách v tom, jak zákazníky oslovujeme a jak s nimi komunikujeme. A i nadále hledáme nové možnosti, jak bychom co nejlépe podpořili jedinečné znalosti IKEA v oblasti zařizování i naše výrobky a řešení do domácnosti a novým způsobem a prostřednictvím nových kanálů i formátů inspirovali co nejvíce lidí,“ dodává Konrad Grüss.

Rozhodnutí ukončit vydávání katalogu IKEA jde ruku v ruce s probíhající transformací IKEA, jejímž cílem je větší digitalizace a lepší dostupnost. V současné chvíli se IKEA nachází hluboko uvnitř této transformace. Za poslední rok se naše tržby z on-line prodeje celosvětově zvýšily o 45 %. Webové stránky IKEA celosvětově zaznamenaly více než čtyři miliardy návštěv. Zároveň se nám podařilo zdokonalit naše digitální služby a spustit nové aplikace, které zlepší zkušenost zákazníků s nákupem v IKEA – bez ohledu na to, jak a kde s námi přijdou do kontaktu.

Přečtěte si také:  Občanská iniciativa žádá vládu, ať řeší nezákonnost změn v katastru nemovitostí

„Mediální prostředí se v posledních desetiletích dramaticky proměňuje a pokud byl katalog kdysi páteří našeho mediálního mixu, jeho role se výrazně změnila. Stále více lidí hledá inspiraci v oblasti bytového vybavení na sociálních médiích, webu, u influencerů a na dalších digitálních kanálech. To je jeden z důvodů, proč jsme už v posledních letech snižovali počet tištěných katalogů – v České republice ze 2 milionů kusů v roce 2017 na méně než 180 tisíc kusů v roce 2020. Vycházet nebude ani digitální verze katalogu. Věřím, že v IKEA v najdeme jiný, ještě lepší, udržitelnější a vhodnější způsoby se silným zaměřením na digitální média, jak přinést každodenní inspiraci mnoha zákazníkům a pomoci jim tak vytvářet lepší každodenní život doma,“ říká Michal Kroupa, manažer marketingu IKEA Česká republika, Maďarsko a Slovensko.

Fantastickou historii katalogu IKEA chceme oslavit a uctít. Proto na jeho počest připravujeme knihu, která vyjde na podzim roku 2021, a bude plná skvělé inspirace, nápadů a poznatků o zařizování. Oblíbený katalog IKEA, jak jej známe dnes, už ale nebude vycházet.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *